Dat gebeurt door het inzetten van een groter schip op de route Zeebrugge-Teesport. Het nieuwe schip, het Finse “Rore Song”, is van het zogenaamde ‘Bore RoFlex’-type, een hypermodern vaartuig van de jongste generatie roll-on/roll-off schepen.
Het wordt gekenmerkt door een hoog en flexibel laadvermogen en zuinige en milieuvriendelijke motoren. De capaciteit van het schip bedraagt 2863 lopende meter rollende vracht. Het hoofddek heeft een nuttige hoogte van 7,40 meter, geschikt voor het laden van ‘dubbel-stack’ containers. Aan boord zijn er ook verstelbare dekken wat het mogelijk maakt naast opleggers en containers, ook nieuwe wagens te laden.
Het nieuwe schip vervangt een ander schip dat naar de Zeebrugge-Tilbury dienst wordt doorgeschoven. Hierdoor wordt met het nieuwe schip de capaciteit niet enkel op de Zeebrugge-Teesport route verhoogd, ook op de vrachtverbinding Zeebrugge-Tilbury wordt de vervoerscapaciteit opgetrokken. Alleen al op de route Zeebrugge-Tilbury kan P&O Ferries hierdoor tot 10.000 vrachteenheden per jaar meer verschepen.
Naast de genoemde twee dagelijkse vrachtverbindingen onderhoudt P&O Ferries vanuit Zeebrugge ook de dagelijkse, nachtelijke verbinding op de Engelse havenstad Hull. Op deze laatste verbinding, onderhouden met twee moderne cruiseferries, scheept P&O Ferries zowel passagiers als vracht in.
APZI